Oeps!

Gisteravond at ik in de Surf Inn een overheerlijke daghap trouwens tegenwoordig ook, een goede zaak.
Na het eten zat ik nog lekker even op het terras met een extra wijntje en een sigaretje en waggelde daarna naar huis, waar ik nog even een wijntje bij de buuv deed. Eenmaal thuis deed ik er achter de pc nog maar eentje, lekker even bijlezen en vooral wat roepen zo hier en daar, dat krijg je dan.
Logisch dat ik niet zo erg fris wakker werd vanmorgen en dat ook eigenlijk niet geworden ben vandaag.
Didi begon de dag met een teek die lag ineens volgezogen op de vloer, bah! Ik heb hem ritueel verbrand en verpulverd, dat zal hem leren!

Daarna was Joop even online. De verbinding was nog steeds niet optimaal, maar wel beter. Gisteren had hij 20 uur in de bus gezeten onderweg naar… maar er was een ongeluk gebeurd waardoor de bus niet verder kon en hij nu weer terug bij af is, in Kathmandu.

We wandelden wel een rondje hoor en ik heb een bak hazelnootjes verzameld en nog wat foto’s gemaakt en ik heb betaald uit mijn nieuwe portemonneetje bij de bakker.

Ria Zaterdag 18 September 2010 at 7:12 pm | | Standaard | Twaalf reacties

Kiek

Vroeg uit de veren vanmorgen, na een heerlijke nacht slapen. We gingen eerst naar het strand voor een flinke wandeling, de zon scheen en er waren nog een paar wandelaars.
Vanmiddag was inmiddels het gras lekker opgedroogd dus dat kon ook weer eens gemaaid worden, dat groeit nog volop. Daarna gingen we even naar Zierikzee om te kijken of er een aardig portemonneetje was, want daar kon ik nu niet mee wachten, zo onhandig dat grote ding. En jawel, geslaagd, een mooi rooi zakje met een ritsje(2), superhandig voor wat kleingeld en een paar pasjes. Voor de rest van de pasjes heb ik een ander rood mapje, het kleurt ook allemaal prachtig bij mijn trui natuurlijk.

Ria Vrijdag 17 September 2010 at 5:13 pm | | Standaard | Vijftien reacties

Pakken

Er komt niet veel uit mijn handen, niks eigenlijk. Gisteravond dacht ik dat ik ziek werd, maar dat is na de nodige paracetamolletjes toch weer gezakt gelukkig. Ik wandelde wat door Zierikzee vandaag, het was markt, maar ook nat, ik was zodoende snel weer thuis.

In Nepal is het ook nat mailde Joop: “Maar goed dat ik een paraplu heb mee genomen”, kijk daar had ik nu weer niet aan gedacht.

Ik kocht een nieuw leuk zwart grijs gestreept tasje, zo’n kleintje waar maar net je portemonnee, telefoon en fototoestel in past en nu vraag ik me ineens af waarom ik eigenlijk zo’n grote zware zwarte portemonnee heb. Geld heb ik nooit bij me, alleen wat kleingeld, wat pasjes van diverse winkels, identiteitskaart en rijbewijs, dat moet veel kleiner en vooral lichter kunnen.

Ria Donderdag 16 September 2010 at 6:56 pm | | Standaard | Veertien reacties

Stormachtig

Nou nou, dat was me het weertje wel vannacht. Storm en regen en alle daarbij horende geluiden natuurlijk. Meestal kan ik wel aardig slapen als ik alleen ben, maar nu lag ik toch niet lekker en tegen de ochtend val je dan pas goed in slaap natuurlijk, als het alweer licht wordt. Nu ja hopelijk gaat het komende nacht weer wat beter.
Het was verder een heerlijke zonnige dag. Vanmiddag zijn we naar het strand in Westenschouwen gereden en natuurlijk heel veel palenfoto’s gemaakt. Het was trouwens toch een echte fotodag. Er staan er wat hier.
Zo’n foto als hierboven vind ik geweldig, hoe zo’n beest opgaat in zijn omgeving.

Met de videoverbinding met Joop wil het niet erg lukken, dus we typen maar wat heen en weer. Alles gaat goed.

Ria Woensdag 15 September 2010 at 7:07 pm | | Standaard | Negen reacties

Alles kits!

De nootjes willen wel vallen met deze wind, we hebben er eerst maar eens een boel verzameld vanmorgen. Didi heeft helemaal de smaak te pakken en weet nu wel ongeveer hoe het moet, wat je wel of niet moet eten, al is ze ook niet vies van een schilletje.
We brachten een bezoekje aan alle milieu bakken en vulden de wijnvoorraad aan. Daar heb ik inmiddels een flesje van opengetrokken bij mijn toernedootje van de vleesboerderij. Tussen de bedrijven door waren we ook nog even op het strand, wel droog maar erg winderig.

Joop trof ik net even op msn. Hij had een goede reis gehad, ging nog even op zijn balkonnetje zitten en daarna slapen. De verbinding was erg slecht.

Ria Dinsdag 14 September 2010 at 6:20 pm | | Standaard | Elf reacties

De deur uit

De kaart naar het Belgische bruidspaar is onderweg. Net als Joop.
Nu maar afwachten of ze allebei goed aankomen. Heeft er verder iemand van jullie ook nog een kaart gestuurd? Ik ben wel benieuwd of ik er nog iets van hoor. Heb wel mijn weblog adres vermeld.

Het was een lange dag eer het vier uur vanmiddag was, je loopt dan toch te wachten, ik tenminste. Joop had nog genoeg te doen op de valreep. Toen het bijna zover was, vroeg ik of hij wel een fleece of een jas bij zich had. Nou dat was een domme vraag hoor, het is daar WARM, dan heb je die niet nodig. Ik zou toch nooit zonder een lekkere fleece de deur uit gaan, al was het maar voor onderweg. Maar ja, ik heb daar geen verstand van natuurlijk.

Ria Maandag 13 September 2010 at 6:16 pm | | Standaard | Zes reacties

Gevlogen

Eigenlijk is het paddenstoelentijd maar de ballonnetjes zijn ook niet van de lucht, vandaag kwam ik er weer al tegen.
Het was heerlijk weer ondanks de voorspelde regen.
Vanavond aten we een hapje bij Salud en morgen vliegt Joop weer richting Nepal.
Geen tocht dit keer, alleen wat bezoekjes afleggen, vandaar dat de reis dit keer niet zo lang zal duren.
Mochten er nog pashmina’s of andere wollen omslagdoeken nodig zijn dan horen we dat graag snel, want morgen is de vogel al gevlogen.
Ik pas intussen op de duifjes en doe verder ook maar wat, dat zal wel lukken… al zal ik blij zijn als hij weer heelhuids terug is.

Ria Zondag 12 September 2010 at 9:19 pm | | Standaard | Elf reacties

Zonnig

Vanmorgen buiten in de zon eerst mijn mouwen korter gemaakt, het is beter zo, ik hou hem lekker zelf. De rest van de dag had ik geen trui nodig, het was lekker warm buiten.

Daarna weer een stuk met Joop meegereden zodat ik terug kon lopen. Toen ik bijna thuis was kwam er over het land een ballonnetje aanwaaien, het bleef vast zitten, jammer vond ik maar het was te ver om te gaan halen. Even later kwam het los en fladderde over de weg heen naar het land aan de andere kant, daar bleef hij weer steken, maar wel iets dichterbij. Ik besloot om het te wagen ernaar toe te lopen. En jawel, het bleef rustig hangen tot ik erbij was.

Dit stond er op het kaartje en natuurlijk ga ik een mooie kaart sturen, misschien zijn er wel meer die het bruidspaar willen feliciteren! Daarom heb ik het ook weer losgelaten, er stond een stevig windje en het wapperde vrolijk verder.