Muur en andere bloemetjes

"Oe kan't zô hroeie" zou Piet Slootemaker gezegd hebben, meestal kwam er dan ook nog "en dat zonder wortels" achteraan, want Piet had het over het vrouwelijk schoon en niet over de bloemetjes.
Maar deze doveneteltjes groeien en bloeien in het muralt muurtje bovenop de dijk.
Lekker gewandeld vanmiddag, het was prachtig weer, muts en wanten verdwenen al snel in mijn zak.
Ben nog wel een keer onderuitgegaan bovenop de dijk, maar gelukkig niets gebroken.

Er was Strao in Ellemeet, maar ik heb geen paard gezien, wel muziek gehoord en een bloemetje gevonden, ze hadden zodoende prima weer.

Ria Zaterdag 05 Maart 2005 at 9:26 pm | | Standaard | Geen reacties

Laat

ik kleed me voor de warme kachel uit
en hijs me in mijn pon
het is al laat, ik moet naar bed
ooit zal ik het eens leren...
op tijd naar bed
met de kippen op stok
voorlopig ben ik een ouwe bok
die geniet van verloren avonduren...

Slippen

Dat was even moeilijk wegrijden gisteren vanaf mijn parkeerplekje, het zweet brak me al uit, ik dacht "dat wordt duwen", gelukkig viel het mee en na een paar keer slippen kregen de wieltjes weer grip.
Ik denk dat ik straks maar weer ergens naar het strand rijd, daar is het nog het veiligst.
Op de weg is het gevaarlijk wandelen merkte ik gisteravond toen ik bij Elly en Cor vandaan kwam.
De voetpaden zijn vast gelopen en alleen op grote wegen is gestrooid.

Contact!

klik voor meer

Vanmiddag plotseling Joop op MSN!
Eindelijk contact.
Hij is in Pokhara gearriveerd en zit daar in The New Pokhara Lodge.
Na Kathmandu was hij naar Gorkha gereisd en daar was geen telefoon- en internetverkeer mogelijk.
Hij heeft in Kathmandu al zijn knie geforceerd door een hoge trap op te klimmen, dus de eerste dagen rustig aan, hij heeft het goed naar zijn zin en dat is het belangrijkste.
Hij is de enige gast in de Lodge, dus hij wordt aardig in de watten gelegd.

Bijzondere plaatjes in de duinen vanmiddag.

Daar wandelen was ook geen succes, spiegelglad op sommige plaatsen, het beste loopt het nog op het strand. Vreemd gezicht om te zien dat ze volop bezig zijn met het opbouwen van de strandtenten, die gaan binnenkort ook weer open.
Eenmaal thuis begon het weer te sneeuwen, dat heeft een paar uur geduurd en er is zodoende weer een behoorlijk laagje bijgekomen.
Joop vertelde dat het daar 25 graden is.

Berta vraagt ergens bij de comments waarom ik eigenlijk niet mee ga naar Nepal.

Ik zal kort proberen uit te leggen hoe het zo gekomen is, al is het natuurlijk een lang verhaal.
Het is eigenlijk vanzelf zo gegroeid.
Joop is altijd erg sportief geweest, vooral veel hardlopen, ik weet het niet eens precies maar een marathon of twaalf heeft hij wel gelopen. Op een gegeven moment is hij gaan klimmen, cursussen voor gevolgd, veel de bergen in en intussen blijven hardlopen om de conditie op peil te houden.
Ik ben niet sportief, ik wandel een eindje, maar dan heb je het wel gehad.
De bergen trekken me totaal niet, ik krijg het er benauwd.
En toen kwam Nepal (de foto's van de onderste vier tochten zijn van hemzelf) in beeld, het zou een zware tocht worden, met dragers en heel primitief allemaal, dus niet echt dat je zegt een luxe vakantie.
Hij doet zulke dingen dus al jaren alleen en dat bevalt ons allebei prima.
Dit keer doet hij het rustig aan, hij loopt niet meer hard, zijn conditie is niet goed genoeg om een zware tocht te maken, hij logeert in lodges en hotels, heeft niet eens zijn tentje meegenomen, dus wat dat betreft zou ik het wel aankunnen nu.
Maar ik wil niet.
Ik zou ontzettend tegen de reis opzien, het vreselijk vinden mijn hond alleen te laten, me heel ongelukkig voelen daar, dus ik blijf lekker thuis.

Ria Vrijdag 04 Maart 2005 at 12:19 pm | | Standaard | Geen reacties

Lol

Mijn kruiwagen met hout was leeg net en ik wilde toch eigenlijk nog wel een blokje opgooien voor de nacht, anders is het helemaal zo fris morgenochtend.
Dus ik hoge schoenen aangetrokken en erop uit met de kruiwagen, je wilt echt niet weten wat voor herrie dat maakt in de sneeuw, zo'n kruiwagen, zo midden in de nacht en Simba vindt het ook prachtig, dus die wilde ook nog eens keihard gaan blaffen.
Ik heb voorzichtig houtjes ingeladen om de buurtjes niet wakker te maken, gelukkig geeft die sneeuw een heleboel licht, het is echt heel mooi buiten nu, je zou zo een eind gaan wandelen, toch maar beter even een dutje doen zometeen, als de was klaar is en de droger weer aan, want ik ben druk aan de was vandaag.
Miriam heeft het een beetje laten versloffen, dus ik ben drie manden vol aan het verwerken, dat zijn zes wasjes ongeveer en dat doe ik toch maar liever als de stroom goedkoper is, ook al ben ik dan vanmiddag al begonnen.
Ze heeft last van haar knieen de laatste tijd, moet veel rusten en dan blijven zulke dingen het eerst liggen natuurlijk. Gelukkig kan ze nog wel gewoon aan het werk blijven, maar ook daar moet ze af en toe rust nemen, hopelijk is het gauw over

Uitgebreid kranten gelezen en een beetje opgeruimd.

Vanmiddag eventjes naar het strand, het is een raar gezicht als je voetstappen wit worden in het zand een soort negatief effect. Verder eigenlijk niks gedaan dan mail binnen halen op de ene en dan weer de andere computer. In Pokhara moet toch wel telefoonverbinding zijn, of ergens een computer...
Maar misschien is hij nog onderweg, met de bus, een andere verklaring kan ik eigenlijk niet verzinnen.
Maandag voor het laatst contact gehad, morgen is het vrijdag, dat is niets voor Joop...

Vanavond gezellig nassi gegeten bij Elly en Cor, het restant kreeg ik mee voor morgen, hoef ik alweer niet te koken.

Ria Donderdag 03 Maart 2005 at 12:13 pm | | Standaard | Geen reacties
Gebruikte Tags: , , , , , ,

Sneeuw

Geen nieuws van Joop vandaag.
We zullen maar denken geen bericht, goed bericht.
Hij zei gisteren al dat het moeilijk zou zijn en hij zou mailen zo gauw hij de mogelijkheid had.
Ik ga eens kijken of ik een kaartje kan fröbelen met waar hij ongeveer zit.

Handig linkje om te zien hoe laat het daar nu is.

We hebben het een tijdje geleden al opgezegd en het abonnement liep eind februari af.

Daar kregen we keurig een brief over met het verzoek de decoder aangetekend terug te sturen.
Gisteren had ik eindelijk een geschikt doosje op de kop getikt en de boel netjes ingepakt, dus ik vanmorgen lopend met mijn pakje richting dorp, we hebben een postagentschap in de supermarkt.
Het was al gewogen en er zat al een stickertje op en het meisje vroeg of ik mijn naam er nog op wilde zetten voor als het niet goed aankwam........ ik zei dat dat toch niet nodig was als het aangetekend werd verstuurd........."ohhhhhhhhh, moet het aangetekend!!!" was haar reaktie, "dat kan niet hier hoor, daarvoor moet je naar Brouwershaven, wij zijn maar een hulppost...", dus ik weer richting huis, mèt mijn pakje.
Omdat ik er nu toch eindelijk wel vanaf wilde, gelijk maar in de auto gestapt.
Toen ik bij het hek kwam, kwam net de post aangereden, hij had een paar brieven voor me, waaronder ééntje van Canal +
Gelijk maar open gemaakt, want ik was toch wel nieuwschierig.......

Uw contract wordt met ingang van 1 maart 2005 beëindigd.
Uw Canal + decoder kunt u in uw bezit houden, deze hoeft u niet terug te sturen naar Canal+

Hadden ze dat nou niet iets eerder kunnen vertellen.

klik voor groter

Simba vond het toch wel leuk in de sneeuw vandaag.
Eerst nog even naar Zierikzee geweest voor verfjes en een nieuw blok, ik heb er nu eentje van katoen, ben benieuwd, het moet heerlijk schilderen. Naast het hobbywinkeltje was een faillissements uitverkoop, dus daar heb ik ook nog even binnen gekeken en drie truien gescoord, voor de kleinkinderen ieder één en voor Joop eentje, heel goedkoop.
Daarna die van de kinderen gelijk maar op de bus gedaan, dus ik moest alweer naar "ons" postkantoor, vandaar gelijk nog even doorgereden naar het strand voor een kort wandelingetje.
En sindsdien sneeuwt het nog steeds, er ligt nu echt al een behoorlijke laag, een centimeter of twintig schat ik en dat is heel veel voor hier.

Nepal (vervolg)

Alweer niets gehoord vandaag en het is nu nacht daar, dus maar weer afwachten of er morgen iets komt.
Een gedetailleerd kaartje om aan te geven waar hij zit kan ik ook nergens vinden, wel deze.
Hij is vandaag van Kathmandu naar Pokhara gegaan.
Als het goed is waren de wegen open, zodat hij met de bus kon, als dat niet het geval was dan heeft hij een binnenlandse vlucht genomen.

klik
Ook een sneeuwplaatje uit deze regionen.
Het was een uur of vier vanmiddag en nadien begon het pas echt goed te sneeuwen, maar ik vind dit ook al heel mooi.
Het licht wordt zo heel anders met al dat wit, prachtig!

Ria Woensdag 02 Maart 2005 at 11:58 am | | Standaard | Geen reacties

Knot

Bij de laatste lading hout zat deze knot van een knotwilg, die laten we heel.
Eens kijken wat ik ermee doen kan.
Hij zit vol met gaten en gleuven waar ik denk ik vetplantjes in ga stoppen.
Of heeft iemand anders een leuker idee?

Hahaa, ze liggen weer op tafel, het is nog wel niet dat je zegt wat prachtig, maar ik ben er zoet mee.
Ik vind het te koud om ver te wandelen, dus ik zit lekker heel de dag voor de kachel.

Vanmiddag even naar de winkel geweest en mijn tegoedbon ingeruild voor twee keukenhandoekjes met bijbehorende theedoeken, dat was nog €3,-- te weinig en de winkeljuffrouw opperde of ik er niet nòg een setje bij wilde, maar na enig aandringen kreeg ik toch echt geld terug, hoewel het eigenlijk niet mocht van haar bazin, zei ze.

En nu weer een nieuw fröbelwerkje opzetten .

Ria Dinsdag 01 Maart 2005 at 11:52 am | | Standaard | Geen reacties
Gebruikte Tags: , ,

Alleen

Heb ik toch van de weersomstuit zomaar twee flessen wijn achter mijn kiezen vanavond.
Het ging vanzelf, het is ook nog niet allemaal op, maar wees niet ongerust, dat gaat lukken.
En wat zal ik lekker slapen........ en het maakt me ook niets uit of ik een uur of twaalf pas wakker word of nog later, want ik ga wel in coma natuurlijk zometeen.
En morgen ga ik wel de vrieskou in, lekker wandelen.
Joop hangt nu ergens tussen hemel en aarde...........
Het ergst van alleen zijn, is het alleen naar bed gaan........

Lekker dagje

Gelukkig was ik niet al te laat wakker en had ik geen kater van de wijn, zodat ik volop van het mooie weer kon genieten.
Vanmiddag heerlijk een paar uur gewandeld, heen door de duinen en terug over het strand.
Het was superstil en leeg, dat zag er zo uit, middenin de foto zie je zelfs de rookpluimen van de Europoort.

Joop belde om half zes om te vertellen dat hij een goede reis had gehad.
Geen problemen onderweg.
Hij had al gegeten en zijn T-shirts weggegeven aan het personeel van het hotel waar hij altijd logeert.
Ze kenden hem nog en waren er heel blij mee, morgen is iedereen aanwezig en dan gaan ze ze verdelen.
Hij krijgt alle hulp die hij nodig heeft bij het voorbereiden van zijn tocht en heeft al een paar contacten gelegd.
Hij ging nu slapen, want dat lukt nooit in het vliegtuig.

Ria Maandag 28 Februari 2005 at 11:11 am | | Standaard | Geen reacties

Rust en restjes

Ik heb Joop net in Goes gebracht, zodat hij daar op de trein kon stappen en eindelijk aan zijn reis beginnen.
De telefoonlijnen en email werken weer daar, ik hoop dat hij even kan laten weten of hij goed aangekomen is. De wegen zijn ook weer allemaal open, dus geen obstakels meer voor de uitvoering voor plan A, mocht er iets tussenkomen dan heeft hij altijd nog plan B en mocht dat ook niet lukken, plan C (de kroegen in).
We zullen het wel horen.
Hij heeft een stapel T-shirts meegenomen die hij toch niet meer droeg, van die reklame dingen die je krijgt na een hardloopwedstrijd, daar zijn ze daar wel blij mee. En ook zijn laptop heeft hij meegenomen om aan een school te schenken, hij kwam op het idee doordat hij las dat iemand anders dat ook had gedaan. Een goed plan, want hij gebruikte hem toch nooit meer.

Zijn verjaardag was heel gezellig.
Iedereen was er behalve één broer en zijn zus, die op wintersport waren.
Ik heb geen foto's gemaakt, want ik zie mezelf soms ook gaan met dat ding en niet iedereen zit daar ook op te wachten en het blijven toch dezelfde soort foto's dan, Jantje op een stoel en Pietje naast Greetje op de bank en Joop in zijn stoel, daar heb ik er ook al honderd van.
De meesten waren er 's middags al en bleven tot 's avonds, ik had een grote pan "spul" gemaakt, rijst erbij en klaar was Ria, het viel goed in de smaak geloof ik.
Kees en Truus bleven in de caravan slapen en Sil, Cor en de kinderen hebben bij Miriam geslapen.
Begin van de middag, na de soep, ging iedereen weer huiswaarts en ving het grote wachten aan.
Joop moest nog het e.e.a. inpakken, maar nadat dat gebeurd was zag ik hem maar kijken op die klok, het schoot niet echt op....

Van tevoren maak ik dan een supergrote pan "spul" en een supergrote pan "oma" soep, maar als het er dan eenmaal de tijd ervoor is denk ik dat niemand er zin in heeft of zo, er waren al zoveel hapjes.

Dan moet echt iemand me influisteren, "zet het nou maar op, je hebt het toch gemaakt!" en dan doe ik het en dan gaat het gewoon toch bijna op. Net als vanmorgen de soep.
"Truus, ik ben je eeuwig dankbaar, dat ik niet drie weken soep en spul hoef te eten!"
Truus leest ook nooit mijn log.
Soms vind ik het jammer dat mensen die me dierbaar zijn daar niet de tijd voor nemen, maar ik respecteer ook dat het hele internetgebeuren aan hun voorbij gaat.
Er zijn gewoon nog mensen die daar geen zin in hebben, of geen zin hebben om er tijd voor te maken en daar is zij er één van.
Af en toe krijg ik een mailtje van haar en ik weet dan dat ze ook af en toe weer kijkt of ze al een mailtje terug heeft, maar websites bezoeken en dan ook nog reageren, dat is teveel gevraagd.

Goed, de zakken chips die open waren zijn inmiddels leeg. De paaseitjes zijn ook bijna op.
Het stuk "Old Amsterdam" is ook weer iets kleiner. Een zakje nootjes dat niet in beeld kwam gisteren is intussen open, ik heb nog een flesje wijn opengetrokken en echt......er ligt nog meer lekkers in de kast hoor, gelukkig is het gebak keurig opgegaan, al was dat vandaag geen probleem geweest denk ik.

Ria Zondag 27 Februari 2005 at 11:09 am | | Standaard | Geen reacties

Pizza en punnen

26 februari 1945 werd hij geboren.
Het was hongerwinter, maar hij ziet er toch niet echt hongerig uit op de foto, hij is daar 5 maanden.

Feestje dus morgen en zondag op reis.

Pizza en pinnen

Meestal als Joop met vakantie gaat, gaan we van tevoren nog even een pizzaatje eten en als hij terug komt is het eigenlijk ook weer het eerste wat we doen.
Morgen komt het er niet van en zondag ook niet meer, dus vanavond richting pizzaboer.
We waren nog maar net binnen toen Mark en Miriam ook binnen stapten, gezellig met z'n viertjes gegeten zodoende.

En wat een heerlijk weer vandaag!
Zon! Geen wind! Ik kon wel blijven lopen...
Heb een lekker rondje gedaan en later nog een rondje dorp omdat ik nog in de winkel moest zijn.
Bij mijn eerste rondje had ik fotolijstjes gekocht om de kleinkinderen in te doen, maar bij thuiskomst bleek dat je die niet op kon hangen, daar had ik dus niets aan.
Dus ik weer terug naar de winkel, mooi dat ik geen geld terug kreeg, maar een tegoedbon.
Vreselijk! Daar hangt dus ook een briefje aan de pinautomaat dat je € 0.25 extra moet betalen als het beneden de tien euro is, ik had nog gezegd bij het pinnen, "maar goed dat het meer is, anders had ik het niet genomen". Echt waar! Ik doe het niet meer hoor, dan steken ze het maar in hun reet.
Ik wil best wat kopen, maar niet met extra kosten voor het pinnen, dan haal ik het wel ergens anders.