Moe en versleten

De campanula bloeit, elk jaar weer prachtig.

En de schapebloemetjes ook mooi.

Kamillie op bezoek. Ik vind vaak de simpelste bloemetjes het mooist.

De eerste klaproos bloeit ook, daar krijg ik er nog wel veel meer van als alles goed blijft gaan.

Ik ben een beetje moe, Joop is versleten zegt hij, het wordt tijd dat er een eind komt aan alle gedoe.

We zijn het niet gewend.

Ria Zondag 22 Mei 2022 at 6:18 pm | | Standaard | Vijf reacties
Gebruikte Tags:

Vis en meer

Joop ging niet voor niets naar Anapurna en zag vanmorgen de zonsopkomst over de Himalaya, met de beroemde Fishtail natuurlijk.

Daarna ging hij weer met de bus terug naar het hotel in Pokhara.

De bus rijdt dan over zulke 'wegen', vol kuilen en scherpe bochten, dit is een tamelijk vlak stukje en sommige toeristen vinden het dan soms verstandiger om uit te stappen... terwijl de lokale bevolking toch aardig op het gemak op zijn stoel zit.

Ik wandelde vooral want daar was het weer voor en deed wat boodschappen op Scharendijke waar het overgrote deel van de nummerborden weer zwartwit gekleurd is, de rust is nu voorgoed voorbij, volgende week Hemelvaart.

Na een paar dagen alleen maar yoghurt, crackers kaas, sla, eieren en fruit, was ik nu toch wel weer toe aan in elk geval een goede maaltijd en toen ik de bakken postelein zag staan wist ik het. Heerlijk en sentiment want mijn vader had het ook altijd in zijn tuintje. Net als spinazie vindt Joop dit ook niet zo lekker. Wel weer eieren erbij maar die vind ik ook lekker. Ik heb nog geen stukje vlees gehad deze vakantie, wel vis.

Ria Zaterdag 21 Mei 2022 at 6:20 pm | | Standaard | Drie reacties
Gebruikte Tags: , ,

Met de bus

Hier gebeurde niet zoveel, van foto's maken kwam ook al niets want rotweer vanmiddag.

Joop zijn dag was iets spannender, hij nam de lokale bus naar Anapurna. Niet zo heel ver, maar een avontuur op zich zei hij, veel mensen die dit niet kennen stappen uit.

Zijn bed voor de komende nacht in de eco lodge.

Zo is het uitzicht nu, het is nog niet helder.

Hopelijk morgen zoiets.

En dan weer met de bus terug.

Ria Vrijdag 20 Mei 2022 at 5:26 pm | | Standaard | Zeven reacties

Snel

Het bootje staat in de verf en inmiddels zijn ze alweer met de volgende begonnen, ze gaan zeker niet zo lang mee.

Ik was vanmorgen op het Gemeentehuis voor mijn nieuwe rijbewijs, online een afspraak gemaakt, 11 uur moest ik er zijn. Loopt u maar door hoor, want ik was een kwartier te vroeg. Mijn naam was nergens te vinden, 'dan heeft u zeker niet op bevestigen gedrukt', natuurlijk krijg je zelf de schuld. Er was verder niemand dus ik was aan de beurt en volgende week is het al klaar.

Dat is snel zei ik, want overal staat dat je er op tijd mee moet beginnen, het kan maaanden duren. Nou dan heeft u niet goed gelezen hoor (weeral eigen schuld), dat verschilt per gemeente. Ik heb maar niets meer gezegd en €41 armer stapte ik weer naar buiten. Nu ben ik wel anderhalve maand te vroeg, dat moet ik dan over vijf jaar ook weer eerder, kassa!

Behoorlijk wat buien vandaag, maar vanmiddag toch een rondje met het hondje. Voor de rest lekker gekleurd.

Het weer in Nepal lijkt ook iets helderder te worden, zodat Joop toch nog naar Annapurna Ecovillage Resort kan om van het mooie uitzicht te genieten.

Ria Donderdag 19 Mei 2022 at 6:48 pm | | Standaard | Vier reacties
Gebruikte Tags: , , ,

Kleurrijk

Het bootje vordert gestaag en krijgt een mooie blauwe kleur.

Gelukkig niet meer zo heet vandaag met een fris windje. Vanmorgen al vroeg en vanmiddag wat later een rondje, tussendoor maakte ik de tekening klaar waar ik een paar dagen terug aan begonnen was, dat moet dan even achter elkaar.

Ik vind hem goed gelukt het hoeft ook niet precies te lijken.

Ik heb al een lijst besteld, dan kan hij ergens hangen. Die jas heeft hij tot op de draad versleten, op het laatst ging ik er niet meer naast lopen als hij die aan had ;-)

Ria Woensdag 18 Mei 2022 at 6:29 pm | | Standaard | Zes reacties
Gebruikte Tags: , , , , ,

Over de helft

De foto is al van eergisteravond, toen ik nog een avondrondje deed. Mooie lichtgroene lentebomen in de avondzon.

Het was vooral erg warm vandaag. Vanmorgen ging het nog en heb ik de tuin gevogen en omdat het heerlijk geregend had kon ik zo alle mosjes vantussen te tegels trekken. De boel is er van opgeknapt. Ook plantte ik de Oostindische kers in grotere potten. Er zitten rupsjes in, koolwitjes blijkbaar ik heb even gegoogeld, die vinden Oostindische kers nog lekkerder dan kool. Nou en wie weet vinden de koolmeesjes ze ook wel lekker, of hun jongen.

Deze is van gisteren, morgenochtend eens kijjken of ze al open zijn.

Vanmorgen even gebeld met Joop via de app, hij had mij al gebeld toen ik aan het vegen was. Afgelopen nacht flink aan de diarree geweest en omdat hij wegens zijn medicijngebruik niet zomaar naar de gewone dokter wilde kwam via Hari (zijn vriend) een ziekenhuisdokter. Die heeft hem onderzocht, mineralen gegeven en veel drinken natuurlijk, nu ja er leek niets verontrustends aan de hand. En vandaag gaat het eten gewoon goed, nu maar hopen dat het binnen blijft.

Hij is nog wel even bij het bootje wezen kijken. Het gaat niet hard maar de bodem zit erin en de naden worden gedicht met teer.

Ria Dinsdag 17 Mei 2022 at 5:38 pm | | Standaard | Twee reacties

Water!

In Nepal is Buddha jarig vandaag, er valt daar nogal eens wat te vieren maar Joop heeft er weinig van gemerkt. Er was onweer en regen  en hij wandelde weer langs het meer. Het bootje heeft ondertussen een plankje meer, nu de bodem nog en de banken. Ze worden gebruikt voor het vervoer van toeristen.

Hij is verhuisd binnen het hotel en zit nu op de bovenste verdieping, de reden daarvoor zijn groepen Indieërs. Vandaag komt er weer een groep en die mensen maken blijkbaar nogal veel kabaal ook 's nachts. Ze praten heel hard en slaan met de deuren, zegt Joop, dat is dan weer minder.

Het uitzicht gaat er wel op vooruit, de verlichting verderop is van een tempelcomplex .

Ik vroeg of dat groepje met de scooters onderin hangjongeren waren, maar daar zijn twee watertappunten, daar komen de hele dag mensen drinkwater halen in grote flessen van 10ltr, maar er komt niet veel uit de kraan dus het duurt lang. Het hotelwater is blijkbaar wel drinkbaar, maar Joop koopt flessen.

Hier ook regen vandaag. Heerlijk! Wel veel wind, maar lekker wandelweer!

Ria Maandag 16 Mei 2022 at 6:34 pm | | Standaard | Vijf reacties
Gebruikte Tags: , , , ,

Pet

Het hotel van Joop is vlakbij het Fewa meer met de vele gekleurde bootjes, die daar ook gemaakt worden.

Er is een boulevard van ongeveer 2km waar hij elke dag loopt. Het is er erg warm en benauwd.

Kijk eens wat een mooie rotan stoelen :-)

Hier is het ook erg warm maar binnen blijft het heerlijk koel met de gordijnen dicht, dat scheelt een hoop. Ik heb ook zowat niet buiten gezeten en heb lekker zitten kleuren. Ik denk dat een paar dagen geleden mijn hoofd wat verbrand is, dat is nog steeds erg gevoelig. In het vervolg maar een pet op.